Waarom dure renovaties uw verkoop mogelijk niet stimuleren

Aangezien een bescheiden voorraadstijging meer kopers naar de markt begint te trekken, lijkt het misschien verstandig voor uw verkopers om renovatieprojecten uit te voeren om hun concurrentievoordeel te vergroten. Keuken- en badkamerupgrades

Er zijn twee soorten woningen die snel verkopen in de huidige markt: opknapper en volledig gerenoveerde woningen. U moet letten op de dynamiek van de lokale markt om de verkoopbaarheid van elk type huis in uw omgeving te bepalen. Als uw markt bijvoorbeeld een overvloed aan investeerders heeft, die doorgaans toch renoveren voor flips of huurwoningen, hoeven uw verkopers hun huizen mogelijk niet te upgraden om te verkopen. Traditionele kopers willen echter misschien een instapklare woning.

Uw opties wegen
Het lijdt geen twijfel dat huisverbetering de waarde van onroerend goed verhoogt, maar renoveren kan duur zijn – en er is geen garantie dat uw klanten alle kosten bij wederverkoop zullen terugverdienen. Met dat in gedachten, moet u uw klanten helpen beslissen: zijn de kosten van verbouwing de moeite waard? Kleine verbeteringen in plaats van grootschalige projecten kunnen volstaan.

Minder is meer
Soms is een vorm van woningverbetering nodig om het profiel van een anderszins ongewenste eigenschap te verhogen. In deze gevallen kunt u het beste kiezen voor eenvoudige projecten met grote impact, zoals het verfrissen van de verf of hardhouten afwerking.

Bescherm de resultaten van klanten
U kunt helpen uw verkopers binnen het budget te houden door hen eraan te herinneren dat ‘het huis in goede staat herstellen’ alles is wat nodig is voordat het wordt vermeld. Maar dat kan in elke markt iets anders betekenen. In gebieden waar kopers het voordeel hebben, moet een verkoper mogelijk meer werk aan zijn of haar huis doen. Als een eigenaar geen basisreparaties uitvoert, hebben veel kopers de neiging te ‘gruwelen’ wat ze denken te zien en hoeveel het zou kunnen kosten om het te repareren.

Als het huis van uw klant een algemene update nodig heeft, richt u dan eerst op de kleinste items met de grootste impact en test u deze op de markt voordat u besluit te investeren in grotere projecten.